foodora - Local Food Delivery

200+ reviews

View

foodora - Local Food Delivery

200+ reviews

View
Jobbe som foodora-bud?
English en
Logg inn

Du er logget ut

Bekreft

Mottar du ikke vår SMS? Vennligst kontakt kundeservice.
Ikke mottatt tekstmeldingen? Send kode igjen

Oops, noe gikk galt

Beklager, denne bestillingen er ikke tilgjengelig lenger.
Ups! Unfortunately, your Ös could not be redeemed.

Betingelser og vilkår | foodora

Generelle betingelser for bruk av produktene og tjenestene levert av foodora Norway AS.

Vennligst les de generelle vilkårene nedenfor før du registrerer deg eller bestiller varer og tjenester fra foodora. Ved å registrerer deg eller bestille varer og tjenester fra foodora, godtar du vilkårene og betingelsene.
 Disse generelle vilkårene ("Vilkårene") gjelder for deg som kunde ("kunden", "deg") og Foodora Norway AS, organisasjonsnummer 996 691 349, adresse Waldemar Thranes gate 98, 0175 Oslo ("foodora"), ved bestilling av mat, drikke og andre produkter (samlet kalt "Produkter") tilgjengelig på www.foodora.no eller foodoras nedlastbare app (samlet kalt "Plattformen"). Ved å registrere en brukerkonto hos foodora, eller ved å bruke Plattformen og/eller Tjenesten (som definert nedenfor), bekrefter du at du har lest og samtykker i Vilkårene. Ved å bruke Plattformen kan du bestille produkter fra restaurantene og butikkene som er tilgjengelige på plattformen fra tid til annen ("foodora-Partnere", "Partnere"). Ved å bestille et Produkt på Plattformen, inngår du en avtale direkte med den aktuelle foodora-Partneren og, når det er aktuelt, samtykker i Partnerens salgsvilkår.

 Vilkårene utgjør hele avtalen mellom partene om alle forhold relatert til tjenestene levert av foodora.

 Dersom du har spørsmål angående Vilkårene, kan du alltid kontakte vår kundeservice.
 


1. Om tjenestene

foodora driver Plattformen hvor du kan kjøpe produkter fra foodoras Partnere. Produktene transporteres og leveres til leveringsadressen du oppga ved bestilling. Transport leveres av foodora (i slike tilfeller kalt "Tjenesten") eller av foodoras Partnere, med mindre du velger å hente produktet hos partneren ("Henting").

Når du bestiller betaler du samtidig for produktet, inkludert eventuell transport, direkte til foodora, og foodora administrerer betalingen videre til Partneren. Du betaler ikke noe til budet som leverer Produktet til deg.

1.2 Produkter som tilbys

For å sikre Produktets leveringstid og kvalitet, kan du kun bestille Produkter fra Partnere med forretningssted nær leveringsadressen du oppgir. Utvalget og tilgjengeligheten til foodoras Partnere og Produkter varierer fra tid til annen, og kunden henvises til Plattformen for oppdatert informasjon om dette.

1.3 Bestilling og levering

Alle bestillinger gjøres på Plattformen ved å velge Produktet/Produktene du ønsker å kjøpe. Du må deretter velge om du vil at din bestilling skal leveres snarest mulig, hente produktet selv (Henting) eller om du ønsker å foreta en forhåndsbestilling. En forhåndsbestilling kan gjøres maksimalt tre (3) dager i forveien. Vær oppmerksom på at foodora ikke aksepterer bestillinger av Produkter via e-post eller chat. Hver fullført bestilling bekreftes ved e-post, og beregnet leveringstid vises på Plattformen. Vi og våre Partnere tar uttrykkelig forbehold om at et produkt kan være utsolgt når bestillingen gjøres og at bestillingen da helt eller delvis kan kanselleres, som i tilfelle vil medføre at du får tilbakebetalt tilsvarende.

Risikoen og ansvaret for Produktet overføres til deg når det er levert på avtalt sted. Verken foodoras Partnere eller foodora er ansvarlig for skader på Produkter som inntreffer etter leveringen. Du er ansvarlig for å ta imot produktet ved den avtalte leveringsadressen. Utførte betalinger refunderes ikke av foodoras Partnere eller foodora hvis du ikke tar imot eller henter Produktet på avtalt sted.

1.4 Leveringsvilkår

Levering

Når du legger inn en bestilling på Plattformen med levering (direkte- eller forhåndsbestilling), aksepter og godtar du at Produktene som er bestilt blir levert til stedet eller gateadressen du har oppgitt for den aktuelle bestillingen. Levering vil starte umiddelbart etter at ordren er gjort ferdig av foodora's Partner. Du aksepterer dermed at transporttjenesten ikke er refunderbar og at du gir avkall på lovbestemt angrerett i relasjon til leveringstjenesten.

Du må være til stede på det oppgitte leveringsstedet eller gateadressen, med mindre du i bestillingen har bekreftet at bestillingen skal leveres ved døren (kontaktfri leveranse). Dersom du ikke er tilgjengelig for å motta bestillingen ved levering, og såfremt ingen restriksjoner gjelder eksempelvis ved at bestillingen inneholder Produkter som krever kontroll av kundeidentifikasjon, kan foodora eller Partneren levere Produktene ved døren. I tilfelle vil du anses å ha akseptert at levering kan skje ved døren. Når Produktene er levert på den avtalte adressen, vil risikoen for Produktene gå over til deg.

Foodora eller Partnerne har ingen forpliktelse til å levere Produktene ved døren i tilfelle restriksjoner gjelder, eller dette av andre grunner fremstår som upassende.

Du er ansvarlig for å være tilgjengelig for å ta imot samtaler på telefonnummeret du har lagt inn på Plattformen. Dersom du ikke kan nås på telefonnummeret du har oppgitt og leveringen ikke kan gjennomføres, eller (når det gjelder bestillinger som inkluderer Produkter som krever kundeidentifikasjon / eller hvor aldersbegrensninger gjelder), personen som mottar varene ikke kan identifisere seg, ikke er myndig, og / eller det er mistanke om rus eller langing, kan leveringen og bestillingen kanselleres. foodora tar et gebyr på 200 NOK (eller, hvis mindre, full ordreverdi) for å dekke eventuelle kostnader og utgifter knyttet til retur av varene. Du kan i tillegg bli belastet inntil full ordreverdi for å dekke leveringsgebyrer og andre kostnader foodora og/eller foodora's Partnere har på grunn av manglende levering av bestillingen (inkludert, men ikke begrenset til, tap som følge av at Produktene ikke kan selges).

For bestillinger som inkluderer Produkter hvor det kreves kundeidentifikasjon, kan det kreves at bestillingen mottas av personen som er oppført som bestiller.

Henting

Dersom du velger Henting når du legger inn bestillingen, skal Produktene hentes av deg i Partnerens utsalgssted på det tidspunktet som er angitt i Plattformen. Partneren kan kreve at du identifiserer deg ved henting av bestillingen og, i den grad det er aktuelt, at du er myndig og ikke viser noen tegn på rus eller på annen måte gir indikasjon på at restriksjoner vil gjelde ved utleveringen av ordren.

Dersom bestillingen ikke blir hentet i rimelig tid fra det angitte tidspunktet for Henting kan du bli belastet full pris for de relevante Produktene og/eller eventuelle andre kostnader foodora eller Partneren har i forbindelse med bestillingen.

1.5 Ingredienser og kvalitet

Måltider

For måltider som markedsføres av Partner-restauranter, presenterer foodora en liste over ingredienser levert av hver Partner. Vi kan imidlertid ikke garantere at en slik liste over ingredienser er korrekt og/eller oppdatert til enhver tid. For informasjon om f.eks. allergener, ingredienser eller opprinnelsen til råstoffet, ber vi kunden om å kontakte den relevante foodora-Partneren.

Måltider som markedsføres på Plattformen, tilberedes og pakkes av foodoras Partner-restauranter i kjøkken godkjent av Mattilsynet. Når maten er tilberedt, pakkes måltidet av restauranten. Med mindre du har valgt Henting, transporteres det til deg med hensiktsmessig transportmiddel (dersom foodoras kurer håndterer leveringen blir den gjort i isolerte bager). foodora/foodora-personellet verken håndterer eller har noe med tilberedningen av måltider eller ingrediensene i disse. Måltider fra foodoras Partner-restauranter er, med mindre annet er uttrykkelig angitt, forutsatt at skal konsumeres umiddelbart ved levering. Foodora og foodora Partner-restaurant er ikke ansvarlig for kvaliteten på maten dersom den konsumeres senere.

Mat

Dersom Produktet består av forhåndspakket mat, er det viktig at du har lest listen over ingredienser som er på emballasjen, spesielt dersom du er allergisk mot en bestemt matvare eller substans. Vær oppmerksom på at foodora ikke garanterer at ingredienslistene som er presentert på Plattformen er korrekte og oppdaterte. Dersom du har spørsmål om ingrediensene i mat som markedsføres gjennom Plattformen, ta kontakt med den aktuelle foodora-Partneren.

2. Hvor mye koster det og hvordan betaler jeg?

2.1 Pris

Prisene for hvert Produkt og for leveringstjenesten vises på Plattformen. foodora forbeholder seg retten til å endre pris og/eller innholdet på Plattformen og/eller Tjenesten. Ved betydelige endringer i Tjenesten eller på Plattformen vil disse vilkårene oppdateres, og en ny versjon blir gjort tilgjengelig på Plattformen. Vennligst sørg for at du har lest den siste, oppdaterte versjonen av Vilkårene.

Dersom en foodora-Partner benytter en minimumsverdi for bestilling, må du som kunde betale forskjellen mellom prisen på Produktet eller Produktene ("bestillingsverdien") og den aktuelle minimumsverdien, dersom bestillingsverdien er lavere enn minimumsverdien. Disse kostnadene vil ikke bli refundert ved klage eller retur.

I tillegg tar foodora en avgift på NOK 5 per ordre, for å kunne tilby en bedre app- og brukeropplevelse.

2.2 Tilbud og gavekort

foodora kan fra tid til annen tilby introduksjonspriser eller "prøvetilbud" og andre kampanjetilbud (samlet kalt "Kampanjetilbud"). Hvert Kampanjetilbud er kun gyldig én gang per registrerte bruker, med mindre noe annet er angitt i vilkårene for Kampanjetilbudet. foodora forbeholder seg retten til når som helst å avslutte et Kampanjetilbud uten forutgående varsel til kunden.

Gavekort (kuponger med en bestemt pålydende verdi) utstedt av foodora kan innløses som betaling for Produkter og tjenester som er tilgjengelige på Plattformen, med mindre annet er angitt i gavekortet eller i eventuelle spesifikke vilkår for gavekort. Gavekortet kan ikke innløses i kontanter. Gavekortet forbrukes når det er innløst, uavhengig av om hele gavekortbeløpet brukes eller ikke. Når gavekortets gyldighetsperiode har utløpt kan ikke gavekortet benyttes som betalingsmiddel på Plattformen. Utløpte gavekort kan heller ikke reaktiveres, og eventuell gjenstående ubrukt verdi refunderes ikke.

2.3 Betaling

Med mindre annet er uttrykkelig avtalt, skal betaling for bestillinger av Produkter skje på bestillingstidspunktet. Betaling skal foretas med bankkort eller direkte betaling, eller med andre betalingsmetoder som tilbys på Plattformen fra tid til annen.

3. Din forpliktelse som foodoras kunde

Ved å akseptere Vilkårene bekrefter du at du er minst 18 år gammel og at du kan godta disse vilkårene med bindende virkning. Du er ansvarlig for å sørge for at informasjonen du oppgir når du registrerer din brukerkonto hos foodora er korrekt. Du samtykker i å holde påloggingsinformasjonen din og annen kontoinformasjon konfidensiell og sikker, og ikke dele slik informasjon med andre.
Du kan ikke bruke foodoras varemerke eller merker utover det som er nødvendig for å bruke Plattformen eller tjenesten.

4. Behandling av personopplysninger og personvern

Vi behandler dine personopplysninger i samsvar med foodoras personvernerklæring

5. Klager, tilbakemeldinger og angrerett

5.1 Klager og tilbakemeldinger

Vi ønsker at du skal være fornøyd! Dersom maten eller andre Produkter som leveres til deg ikke er tilfredsstillende, ber vi deg kontakte oss umiddelbart gjennom vårt Hjelpesenter eller ved å bruke kontaktinformasjon på foodoras nettside. Når vi har mottatt klagen din, vil vi så snart som mulig undersøke saken og forsøke å finne en løsning i samsvar med gjeldende forbrukerlovgivning. foodora forbeholder seg retten til å bestemme hva som anses som en hensiktsmessig løsning i hver situasjon.

5.2 Angrerett

Du kan når som helst ombestemme deg uansett grunn og få full tilbakebetaling av alle betalte beløp innen 14 dager fra den dagen du mottok Produktet ("Angrefrist"). Dette gjelder imidlertid ikke kjøp av måltider, dagligvarer og andre varer med kort levetid, varer som av naturlige årsaker ikke kan returneres eller som forringes eller raskt går ut på dato, eller i andre situasjoner hvor det foreligger et eksplisitt unntak under gjeldende forbrukerlovgivning. Din rett til å trekke deg fra kjøpet og motta tilbakebetaling er forutsetter at produktet er i uendret stand, med originalinnpakning, og at forseglingen ikke er brutt. Du kan lese mer om din angrerett, og hvilke produkter og tjenester som er unntatt fra nevnte rett på Forbrukerrådets nettsted.

5.3 Hvordan benytte deg av angreretten

Dersom du ønsker å benytte deg av din rett til å trekke deg fra et kjøp av Produkter, hvor Angrefristen gjelder i samsvar med 5.2 ovenfor, må du varsle foodoras Partner eller foodora om at du ønsker å benytte deg av din rett til å gå fra avtalen innen Angrefristen. Varsel om bruk av angrerett kan sendes til [email protected] eller til adressen oppgitt av foodoras kundeservice.

Du må oppgi navn, adresse og annen relevant informasjon, f.eks. bestillingsnummer, fakturanummer og navn på det relevante Produktet i meldingen. Du kan også bruke Forbrukerrådets standardskjema for å benytte deg av angreretten, det er tilgjengelig her. Husk at skjemaet skal sendes til foodora sin Partner eller foodora, og ikke til Forbrukerrådet.

5.4 Retur ved bruk av angrerett

Når du bruker angreretten din, er du alene ansvarlig for eventuelle returkostnader. I tillegg er du ansvarlig for produktenes tilstand fra du mottok Produktet og under returen. Produktet må returneres innen 14 dager fra du sender inn varselet om bruk av angrerett. Retur gjøres til den aktuelle Partnerens salgssted. Adressedetaljer finnes på ordrebekreftelsen eller kan fås fra foodora's kundeservice. Produkter som returneres skal være pakket på en hensiktsmessig måte, være i god stand og, hvis aktuelt, i originalemballasjen.

Vær oppmerksom på at våre partnere, som selgere, kan kreve retur gjøres i den konkrete butikken Produktet ble levert fra.

5.5 Refusjon

Dersom returen din godkjennes av Partneren, vil foodoras Partner eller foodora umiddelbart refundere beløpet for det returnerte Produktet, senest innen 30 dager etter at det returnerte Produktet mottas. Refusjoner vil bli foretatt med samme betalingsmetode som du brukte til å betale for Produktet, med mindre noe annet er avtalt, eller dersom foodora eller Partneren forhindres fra å bruke denne betalingsmetoden uavhengig av årsak. Videre, dersom din forespørsel om refusjon godkjennes, har foodoras Partner eller foodora på vegne av partneren, rett til å redusere refusjonsbeløpet med et beløp som tilsvarer avskrivningen av produktverdien som kan følge av din bruk eller behandling av Produktet, utover det som er nødvendig for å vurdere Produktets egenskaper eller funksjon.

foodora refunderer ikke kostnader for levering eller andre servicegebyrer, rabattkoder eller eventuelle kostnader i forbindelse med belastet minimumsverdi som overgår bestillingsverdi.

6.  Kundeservice

foodora gir support gjennom vår kundeservice. Du har tilgang til vårt Kundeservice gjennom Plattformen. Alternativt kan du kontakte oss på e-post [email protected] Se våre nettsider for oppdatert informasjon om kundeservice sine åpningstider.

7. foodoras rett til å si opp bruk av Plattformen og Tjenesten

foodora forbeholder seg retten til å si opp Tjenesten eller til å innstille bruken av Plattformen for kunder som bryter disse vilkårene. Slik oppsigelse skjer umiddelbart, og kunden varsles pr. e-post.

8. Diverse

● foodora kan overføre sine rettigheter og forpliktelser i henhold til Vilkårene til en tredjepart, forutsatt at overtakende tredjepart kan forventes å oppfylle sine forpliktelser i henhold til vilkårene på en, fra kundens perspektiv, tilfredsstillende måte.

● Du er ansvarlig for å kompensere foodora for eventuell direkte og indirekte skade som foodora lider på grunn av ditt brudd av Vilkårene.

I tillegg til det som for øvrig fremgår av Vilkårene, og med mindre annet er fastsatt ved ufravikelig lov, gjelder følgende om foodoras ansvar overfor deg som kunde:

● Med unntak av det som er angitt i Vilkårene, gir foodora ingen garantier vedrørende innhold, informasjon, råvarer, ingredienser, tjenester eller annet som er levert av eller gjennom foodora på Plattformen. Videre gir ikke foodora garantier om funksjonen, tilgjengeligheten, brukervennligheten eller sikkerheten til Plattformen eller Tjenesten.

● foodora er ikke ansvarlig for uautorisert tilgang til, eller endring av, informasjon du sender til foodora, eller materiale eller informasjon som du mottar. Videre er foodora ikke ansvarlig for strafferettslige handlinger begått ved hjelp av foodoras tjenester som trusler eller ærekrenkelse, eller for uanstendig, forstyrrende, støtende, upassende eller ulovlig innhold eller atferd fra en bruker.

● foodora er ikke ansvarlig for direkte eller indirekte skade som skyldes din bruk av Plattformen, Tjenesten eller informasjon fra foodora. Dette gjelder imidlertid ikke dersom foodora forårsaket skade med forsett eller grov uaktsomhet.

● foodora forbeholder seg retten til å kansellere levering av ett eller flere Produkter dersom kunden har oppgitt utilstrekkelig eller uriktig informasjon ved registrering av kontoen, dersom foodoras Partner ikke er i stand til å fullføre bestillingen, eller ved force majeure hendelser som pandemier, herunder Corona, naturkatastrofer, krig, politisk uro, streik, lockout , blokade eller andre forhold utenfor foodoras rimelige kontroll, eller andre forhold som i stor grad hemmer eller svekker mulighetene for oppfyllelse av en levering. foodora forplikter seg til å varsle kunden så snart som mulig dersom en levering kan bli forsinket, eller alternativt, dersom leveringen mislykkes i sin helhet.

● For donasjoner gjennom ShareTheMeal-programmet vil World Food Programme være sluttmottaker av din betaling.

9. Tvisteløsning

Tvist om tolkningen eller anvendelsen av disse Vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk lovgivning.

Ved tvist mellom foodora og kunden skal partene som første skritt bestrebe seg på å løse tvisten ved avtale.

foodora
English
  • FAQ
  • Company login
  • T&C
  • Privacy
Do you have questions? [email protected].